دسته‌بندی نشده

تغییر در ظاهر مو

در این مطلب میخواهیم اختلالات،بیماری ها و کمبودهایی که منجر به تغییراتی در ظاهر مو میشوند اشاره کنیم که در واقع نشانه هایی برای پی بردن به این اختلالات در بدن ما هستند.

ریختن مو: اگر موهای شما بطور ناگهانی شروع به ریزش کرد میتواند نشاندهنده ی کم خونی و فقر آهن باشد. اشخاصی که گیاه خوارند و یا خانم هایی که دوره های سنگین قاعدگی را سپری میکنند بیشتر گرفتار این مشکل میشوند.
نازک شدن موها: کمبود پروتئین در بدن سبب نازکشدن موها می گردد. پروتئین ماده ای ضروری در ساختار موهاست. بنابراین در رژیم غذایی خود به مقدار کافی پروتئین بگنجانید.
شکنندگی مو: اگر موهایتان بسیار شکننده است احتمالا به سندروم کوشینگ میتلا شده اید. افزایش ترشح هورمون کورتیزول از غده ی فوق کلیوی سبب بروز این سندروم میشود.
خشک شدن موها: کم کاری تیروئید یکی از دلایل مهم برای خشکی موهاست. کم کاری تیروئید در واقع به این معناست که تیروئید شما به درستی کار نمی کند و این اختلال در عملکرد تیروئید سبب درد مفاصل،افزایش وزن،خستگی وعدم تحمل سرما میشود.
خاکستری شدن مو: استرس میتواند موهای سر را خاکستری کند. استرس زیاد با التهابی که بوجود می آورد باعث از کار افتادن سلول های رنگدانه ی مو شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *